دل آرام



بایگانی

مـیله های قفسم را نشمارم،چه کنم؟

جمعه, ۲۳ بهمن ۱۳۸۳، ۱۲:۳۰ ق.ظ
«به مناسبت اول محرم سال ۱۴۲۶ هجری قمری»
تو میدانی که فرق محبت و دوستی در معرفت است و من میدانم که در حد خود با همین چند کلمه به معراج میروم،من میدانم که نوای محزون غریبه همان قلب بی تاب من است،صدایی که بوی نور میدهد و چندان گرم و دل آرام مظلومیت و صلابت را به هم پیوند میدهد که دیگر اثری از خود در برابرم نمی یابم..سخن غریبی که گاه رنگ -ان لم یکن لکم دینا فکونوا احراراْ فی دنیاکم - به خود میگیرد و آتشی بر دل می افکند که خرمن لحظه هایم را در مشت سوزان خود بر باد میدهد.
همین است که سخت لحظه هایم را پریشان می کند،تو گویی به جنونم می افکند و غرق دریایی میشوم که هزاران بهتر از من در خود دارد...
بهترین کلامی که در محرم شنیدم،به روشنی خاطرم است..آن زمان بود که بهار به زوال میرفت و چهره ی آسمان را ابرهای اندوه در هم گرفته بود..صدای آشنایی با صمیمت معرفت این چند سطر را می خواند:

«شاهد مرگ غم انگیز بهارم، چه کنم؟
 ابر دلتنگم اگر زار نبارم، چه کنم؟
از ازل ایل و تبارم همه عاشق بودند...
سخت دلبسته ی این ایل و تبارم چه کنم؟»
                                                                   سید حسن حسینی
۸۳/۱۱/۲۳

نظرات (۵)

«mohamad joon cheghadar ziba bood...

شاهد مرگ غم انگیز بهارم، چه کنم؟
ابر دلتنگم اگر زار نبارم، چه کنم؟
از ازل ایل و تبارم همه عاشق بودند...
سخت دلبسته ی این ایل و تبارم چه کنم؟
۲۳ بهمن ۸۳ ، ۰۹:۱۷ منتظر کوچک
سلام دوست
این ایام بر شما هم تسلیت باد.واقعاْ متنتون قشنگ بود من که به شخصه لذت بردم. خوشحال میشم که اگه به وبلاگ ما هم سر بزنی.یا حق
میله های قفسم را نشمارم چه کنم!
من هم ماه محرم رو به شما تسلیت میگم.اگه ممکنه اسم کتاب این آقای سید حسن حسینی رو بگین
۲۴ بهمن ۸۳ ، ۰۷:۱۵ محمد بازارگان
از این استاد عزیز
چندین کتاب و مقاله و .. بر جای مانده است.
یکی که در واقع لحن هایکو آمیخته به نقد دارد و می تواند مثل نوشداروی پس مرگ سهراب که به قول خودش حقیقی نیست! و قلابی است در ذهن اثر گذارد.
اسم این کتاب «نوشداروی طرح ژنریک» است..
البته کتاب های دیگری مثل
براده های روح و مشت در نمای درشت و فن شعر عناوین دیگر کتاب های او هستند..
معراج شعر او از نظر من در کتاب «همصدا با حلق اسماعیل» و «گنجشک و جبرئیل» است...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی