دل آرام



بایگانی

Unknown

يكشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۸۴، ۱۲:۳۰ ق.ظ

حالا دیگر از آندره ژید هم پیش افتاده ام!

 ناتانائیل! کاش در تو هیچ انتظاری،
حتی میل هم نباشد،
 و فقط استعدادی باشد برای پذیرفتن .
آنچه را که به سویت می آید منتظر باش
 - اما جز آنچه را که به سویت می آید خواستار مباش -
 جز آنچه داری آرزو مکن...
  آرزوی تو از عشق باشد،
 و مالک شدنت عاشقانه...
 زیرا آرزویی که موثر نباشد به چه کار آید؟
آخر چه!
ناتانائیل،
تو خدا را داری و او را نمی بینی!
خدا را داشتن دیدن اوست،

در انتظار خدا به سر بردن،
یعنی در نیافتن اینکه خدا در توست
- خدا را با خوشبختی مسنج
و همه خوشبختیت را در همین لحظه های گذرا قرارده.

آندره ژید.
-----------------
نمی دانم چه شد که آن روز که به او می گفتم:
تو میتوانی با من دوست باشی
اما نمی توانی دوست بمانی!

آن موقع که گفتم:
هیچ دوست بی ایمانی ندارم!
الحمدال..یکی یکی فرار می کنند!

گفته بود:
فاشیستی!

چیزی نگفتم...شاید جز یک لبخند!(مومن در هیچ چارچوبی نمی گنجد!!!)
اما چند ماه بیشتر نتوانست بوی گند خودپرستی اش
را پنهان کند.هزار بار آمد برای(ظاهرا) دلجویی!
به قول خودش زندگی را در فلان آدم و فلان دانشگاه می بیند!

باور کن دلم برایش می سوزد.
آدم های بدبخت!
آخرین جمله گفتم:
انشاال..به آرزوهایت برسی!
بدترین دعایی بود که برای دوستی کرده بودم!
خداحافظ
----------------------

۸۴/۱۱/۲۳

نظرات (۴)

۲۳ بهمن ۸۴ ، ۱۱:۵۹ یوسف عزیزی
سلام.... اولا که هرچی می خوای بگی بگو اما باید جنوب بیای محمد عزیزم... ثانیا همینجا اعتراف می کنم اینایی که گفتی در مورد من نیست !!!!  D:    کاش می دونستم در مورد من چی فکر می کنی ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
tarifetun az momen chie?...
خداوند خودش مومن را یکجوری در چارچوب آرامش و مهربانی لااقل جا دهد...
تعریفش را نمی دانم(مثل خیلی چیزهای دیگر)
توصیفش را خیلی خوانده ام و زیاد هم دیده ام...
مصداقش را نمی دانم :شاید همان جمله ی علی (ع)
باشد که:
اگر با شمشیر بر صورت مومنی بزنم تا دشمن من گردد
هرگز چنین نخواهد شد و اگر تمام دنیا را به دشمنی بخشم
که لحظه ای مرا دوست بدارد باز هم از کینه و حقد لحظه ای
دست بردار نیست!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی