دل آرام



بایگانی

Unknown

پنجشنبه, ۲۸ دی ۱۳۸۵، ۱۲:۳۰ ق.ظ

- یکی از تفریحات اخیر اینه که به این دوستم که از نیجریه قدم رنجه فرمودن به اینجا
و در گیرنده های سیاه و سفید به صورت برفک دیده می شن (خدایا توبه!)
یاد دادم میگه :‌
فروغ بابا !
مربا بده بابا !‌

- سر کلاس از استاد یه سوالی پرسیدم
استاد فرمودن :
اینی که گفتی سوال بود یا جواب بود؟!
می خواستم جواب بدم که:
قل مراد داره می خنده !

- دیروز (به عبارتی دیشب!) کنسرت شجریان بود اینجا که دوستان رفتن و من
تا آخرین لحظه هرچی زور زدم دیدم حس و حالش نیست!
البته دلایل دیگه ای هم غیر از ارادت نداشتن قلبی مزید علت بود...
بچه ها با حضرت استاد عکس هم گرفته بودن (از اون کارا که عمرا
توی زندگیم مرتکب بشم !)...و بهشون خیلی خوش گذشته بوده! (به سبک تاریخ بیهقی!)

- توی عمرم کمتر پیش اومده یه فیلم رو بتونم کامل ببینم...فکر کنم آخریش
«آژانس شیشه ای» بود...و یادمه سعی کردم -به نام پدر- رو هم کامل ببینم که نشد!
اما اخیرا تصمیم دارم از فیلم های خارجی دیگه اصلا هیچ کدوم رو نگاه نکنم
به نظرم هیچی به آدم اضافه نمیشه ( البته به استثنای بار گناه گاهی!)
و صرفا تفریحه ...که الحمدالل.. اینجا تفریح کم نیست! (به ابتدای نوشته مراجعه کنید!!!)
ایضا به هیج وبلاگ هرزه ای هم دیگه سر نمی زنم! ( با بت هاشون راحتشون میذارم...) 

۸۵/۱۰/۲۸

نظرات (۱۶)

من هم دقیقا!همه ی چیزایی که در مورد فیلم و شجریان گفتین و خیلی چیزهای دیگه که گاهی اینجا مینویسین...هر چند که بعضی آهنگاشونو زیاد دوست دارم اما ارادت به خودشون نه واقعا ندارم!در مورد خیلی از این فیلم هام همین طور و اصلا هم مهم نیست که چقدر هنر سینمایی دارن!مهم اینه واقعا ارضام نمیکنن!...تبلیغات دیگه!خیلی ها خودشون هم نمیفهمن دوست دارن یا نه!!
راستی اهنگ قشنگیه!:دی
dar mored be name pedar aslam movafegh nistam
به ...  :

راستش این فیلم به نام پدر دو تا مورد داشت
که هر دوش باعث شد نتونم تا آخر ببینم

یکی اینکه به اتفاق دوستان
دقیقا صندلی اول سینما نشسته بودیم
و باید حدقه ی چشمامون رو به اندازه ی کل پرده
باز می کردیم که کامل بتونیم فیلم رو ببینیم

دو اینکه :

من نمی دونم این سال ها چرا توی مخ حاتمی کیا
رخت می شورن!
همونقدر که آژآنس شیشه ای زیبا و دوست داشتنی
بود از - به نام پدر - نفرت و یاس و سرخوردگی متصاعد می شد

در تمام فیلم سعی شده که نسل قبلی رو یه نسل
احساسی و پشیمون نشون بده که تازه داره متوجه میشه
با اشتباهاتی که مرتکب شده نسل بعدی رو له کرده
زده پاشو کنده و این روزا هم به گنج یابی واسه اهداف
انسان دوستانه مشغوله!

در صورتیکه من دقیقا بر عکس فکر می کنم
من به نظرم نسل جدید ما خیلی خیلی کمتر از نسل قبلی
و نسل های قبلی مشکل داشته و به صورت میانگین
زندگی بسیار بسیار راحت تری از حتی دو دهه گذشته داشته
و نسل قبلی نشسته و گاهی تماشا می کنه
که نسل جدید چه اشتباهاتی رو میکنه و چطور
زحمت ها و مجاهدت های نسل قبلی رو نادیده میگیره
مثلا اصلا هیچ فکرشو نمی کنه که اگه همون آدم های احمق و احساسی که تصویر کرده نبود چه بلایی سر کشور و مردم
می اومد~
چیزی که براش مهمه اینه که به نسل امروز خدای نکرده
هزینه ای تحمیل نشه !

من امروز افتخار می کنم که اینجا که هستم بسیاری
از مسلمونای فرانسه با ابهت وصف ناپذیر به کشور و مردم
ما نگاه می کنن...
به اینکه همه الان میدونن که استراتژی جهانی ما
بسیار موثر و غیر قابل صرف نظر کردنه
من کاملا عجز اینها رو مقابل قدرت اسلام درک می کنم

من از اینکه امروز سر کلاسی که هستم یه ایرانی نیست
ولی وقتی میگن خلیج عربی من اعتراض می کنم
و چند تا از این عرب های حکومتی حوزه ی خیلج همیشه فارس جرات ندارن بهم نگاه کنن

من به نظرم نسل قبلی امتحانش رو خیلی خوب پس
داده ـــ نسل جدید هم انشالله!~
۲۸ دی ۸۵ ، ۰۶:۴۵ خرچنگ زاده
آفرین محمد! خطابه بسیار به جایی بود
سلام آقای بازرگان.
درباره به نام پدر ترجیح می دهم نظری نداشته باشم.
اما من با شنیدن صدای استاد شجریان  بزرگ شده ام .  و با نظر جنابعالی موافق نیستم . لطفا دلیل هایتان را بگویید؟
راستش من نمی دونستم استاد شجریان لالایی هم
خوندن! :دی

نه..به اوون معنا نیست...شاید بهترین آهنگ هایی
که از موسیقی قدیم ایرانی دوست دارم (هر چند به موسیقی
هم علاقه ی افراطی ندارم که بگم با موسیقی بزرگ شدم!)
کاروان و آشفته با صدای استاد بنان و دیگری
گلبن عشق استاد شجربان ( که توی بیات اصفهان هستش)
البته از صدای استاد حسین قوامی بیشتر از همه
خوشم میاد...
(از خواننده های جدید هم سراج رو بیشتر از همه
دوست دارم...احتمالا کنسرت بذاره میرم
چون شخصیتش رو هم دوست دارم
اما عمرا باهاش عکس بندازم :دی!)

مثلا به نظر من همین مهران مدیری
توی طنز(یا به عبارتی هجو یا هزل!) استاده...
اصلا به نظرم توی تاریخ ایران تکه!
اینجا هم بعضی از قسمت های این
کار جدیدش رو می بینم و خیلی هم خنده داره
اما اگه توی خیابون از کنارم رد بشه
عمرا توی صورتش نگاه کنم!
داداش صدرای خوب ...
نمی دانی چه حس خوبی است وقتی اینجا را می خوانم ..
صدای تو خوب است ...
بلندتر بنویس ...
تو که دستت به نوشتن آشناست
دلت از جنس دل خسته ی ماست ...
ماهم هنوز کسی رو نیافتیم که امضا ازش بگیریم یا برای اثبات حضورش در کنار ما نیاز به عکسی یادگاری داشته باشیم....اما توی صورت ادم هایی که از کنارمون رد میشن نگاه می کنیم...گاهی  هم لبخند میزنیم شما هم  امتحان کنین حتی اگر مهران مدیری بود چیزی ازتون کم نمیشه مطمئنم می تونین.اینو از خودم نمیگم اخیرا  دیدن جملاتی مثل:
.....ا لبته  خیلی هاش هم تقصیر خودم بود!
بالاخره گاهی حد مستی از دستم در می رفت.....
نشان میده هر کسی میتونه تغییر کنه حتی شما
حمید!
باورت میشه تقریبا هر روزم رو با اوون آیه قرآن
که گذاشتی روی وبلاگت شروع می کنم!
با این جمله که ...

ازم خواسته بودی نوشته ی غمگین ننویسم
هر چند خودت می دونی که ...
اینجا هر از گاهی هم که کسی زنگ میزنه
کلی حس می گیرم که شاد باشم...

با دلی خونین لبی خندان بیاور همچو جام
نی گرت زخمی رسد آیی چو چنگ اندر خروش

تا نگردی آشنا ...
به خاک :

متاسفانه نه از اون نوشته ی سابق
نه از این نوشته منظورم رو نفهمیدین.

- رو بر رهش نهادم و بر من گذر نکرد
صد لطف چشم داشتم و یک نظر نکرد

سیل سرشک ما ز دلش کین به در نبرد
در سنگ خاره قطره ی باران اثر نکرد
.
..
...
کلک زبان بریده ی حافظ در انجمن
با کس نگفت راز تو تا ترک سر نکرد..
آره ، آدم ردیف اول بشینه و بعد کناریش هی موبایلش زنگ بزه !!!  آدم بره بیرون سنگین تره :دی.
گذشت دوران ...
حاجی سلام
مریا بده بابا :دی
محمد میدونستی من هم بعضی شبا دانلود میکنم و میبینمش؟ :دی
دیدی اسم یکیشون هومن هستش؟؟؟ خیلی آره....:دی

راستی محمد جان این جیمز باند رو حتما برو خیلی باصفاست :دی
قربانت
۲۸ دی ۸۵ ، ۲۱:۴۹ چشمه نوش
جناب MB هرچند که من اگر جای شما بودم حتما این کنسرت رو می رفتم(نصف عمرتون به فنا رفت:دی) چون دفعه ی پیشی خیلی خوش گذشت ولی موافقم که عکس گرفتن و امضا گرفتن و قهرمان سازی و الگو سازی های جوگیرانه از شخصیت های آدما کارهای مزخرفی هستن!!!
شجریان شاید صدای خوب و آرامش بخشی داشته باشه اما دلیل نداره شخصیتش هم به اون اندازه محبوب باشه!!!
من این جور وقتها معمولا میگم: "اِ اِ اِ! مگه اونجا شبکه پنج رو هم میگیره؟!" ؛)
بابا هومن!
علی هم دقیقا همین فیلم رو داشت
برام تعریف می کرد که دانلود کنم!
به چشمه نوش :

با تشکر
ستاد حمایت از خوانندگان مردمی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی