دل آرام



بایگانی

c'est l'heure de partir ici pour jamais

چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۸۶، ۰۱:۳۰ ق.ظ

چشم از پی آن باید ، تا چیز عجب بیند
جان از پی آن باید ، تا عیش و طرب بیند

سر از پی آن باید ، تا مست بتی باشد
پا از پی آن باید ، کز یار تعب بیند

بیرون ِ سبب باشد ،‌اسرار و عجائب ها
محجوب بود چشمی‌ ، کو جمله سبب بیند!

عاشق که به صد تهمت ، بدنام شود این سو
چون نوبت وصل آید ، صد نام و لقب بیند

ارزد که برای حج در ریگ و بیابان ها
با شیر شتر سازد ، یغمای عرب بیند!!

بر سنگ سیه حاجی ، زان بوسه زند از دل
کز لعل لب یاری او لذت لب بیند

بر نقد سخن ، جانا !
هین سکه مزن دیگر

آن کس که طلب دارد ،
او کان ذهب بیند...



۱ . یمحو الله ما یشاء و یثبت و عنده ام الکتاب

۲. انگار وقت رفتنه...

قرار بود فقط بی قرار من باشی...!

۳. هیچی این روزها بدتر از این جمله نیست که بهم بگی :
« از اینکه می بینم شادی ، خوشحالم! »

یادمه معلم جبر و احتمال می گفت :
بعضی گزاره های منطقی ! به انتفای مقدم صحیح هستن...!

۴. یه کتابی داره ارنست همینگوی به نام True at First Light
که خیلی ماجرای عبرت آموزی داره...!
اینو برای آن دسته از دوستانی می نویسم
که هنوز هم دست از تهمت زدن های سابق برنداشتن...

من برای خودم اینقدر اهمیت قائل نیستم که هر آدم بی اهمیتی که
به من نسبتی بدهد بخواهم جواب بدهم.
اما آخر بی استعدادی ست که با کسی سه سال همنشین باشی
و آخرش دوباره...

وحشی بافقی می گوید :

در کمین تو بسی عیب شماران هستند
غرض این است
که در قصد تو یاران هستند!

۵. به قول حسین منزوی :

در مسجد عشق رفته بودم به نیاز
گفتند : اذان بگو‌ !
من از او گفتم...

۸۶/۰۶/۱۴

نظرات (۱۴)

اگه نوشم نی نیشم چرایی
اگه یارم نی پیشم چرایی
اگه مرهم نه ای زخمم چرایی
نمک پاش دل ریشم چرایی؟!

به نام خدا

در راستای تمیز نمودن 201 و اینکه ما هم چنان در خم کوچه ی
Maurice Berteaux  موندیم اعلام می کنیم :

1. کاپشن خانم نمی دونم کی که از حسین برام مونده
در راه خدا هدیه داده شد به یکی با همون سایز(گیر ندینا!)

2. مودم کلیه ی دوستان متضرر از شرکت نیومریکبل از پنجره
به بیرون پرتاب شد که عواقب بدی داشت و مجبور شدم
در پاکینگ استترارشان کنم

3. کدوم ...ی در فریزر من شیرکاکائوی یخ زده گذاشته بود
و یادش رفته بود بخوره؟؟!

4. اسماعیل جان از یخمک هایی که با رنگ های مختلف برای من گذاشته بودی و کل Rueil Malmaison رو میشد تا دو هفته
باهاش سیر نگه داشت ممونم...

5. حسین جان اینو چون یادمه کار خودته عرض می کنم.
از شوید و اسفرزه و جعفری و ماکارونی یخ زده و مربای تمشک
و انواع اقسام گوشت ها از مرغ و گوسفند و گاو و بوقلمون و
یکی که واقعا اول نفهمیدم گوشت بود و فکر کردم بستنی شاتوته...خدا میدونه گوشت چی بوده!!
ممنون

6. نیما جان از اینکه X  ray  رو برام گذاشته بودی متشکرم
چک کردم دیدم همه ی دنده هات سر جاشه :دی

7.صادق جان از انواع و اقسام عطرها سپاسگزارم .
تو که میدونی من یه نوع عطر بیشتر نمی زنم فلذا دادم به گلوریا گفتم سعی کن خوش بو باشی :دی

8. سجاد جان تو یه کتاب برات نوشته ام :دی

خلاصه...

خلاص!
(رقم جریمه متعاقبا اعلام میشه!)
Dadash sadra..dishab khabeto didam,...khoobi ke?

:(

سلام..دل آرام بی نهایت به دلم نشست....بی شک از دل برآمده........از آغاز خوندم....سربلند باشید...
fekr konam joz n depositi ke gozashte boodi ye chiziam dobare azat gerft geloria naaaaaaa?
nooshe joonet MB jan
salavat yadet narem nazri boodan
دکتر جون بابت چکاپ دنده هام ممنونم. ماه دیگه برا زانوم خدمت می رسم!
ایشالله به سلامتی 201 پر؟
نزدیک گریه بودم
( آخه تو هر وقت زیاد خوشحالی...)
.
.
روز اول، تحویل اتاق از گلوریا (به زبون شیرین فرانسه :دی) ، چیدمان اتاق( چه ماجرایی بود)، قورمه سبزی خوردیم، عکس های رو اون لپ تاپ قدیمیه... همراه با موزیک متن (سراج)
...
..
اینجا ها اتفاقات زیادی افتاد که به دلایل مختلف  ( شخصی، عرفی، امنیتی !! ، اخلاقی :دی و ...) از گفتنش معذورم
.
.
.
روز آخر، میتونم حدس بزنم، ظرف ها :دی، همسایه ها، اشیاء پیدا شده و گم شده مثلا .... :دی
هیچی نگم بهتره
کلی حرف که خودت میدونی
.
.
..."سلام"
سلام محمد... تو آخرین دوستی هستی که از خوابگاه به یادماندنی IFP پر می کشی مثل کرمی که از پیله خودش تبدیل به پروانه میشه! البته با کمک دستان گرم مادر بزرگ گلوریا! ... امیدوارم با هاش خوشوقتشی
حسین جان
باز من آخرش پروانه شدم
تو رو بگو که آخرش فهمیدی قرار نیست پروانه بشی ...رضایت
دادی به وضعیت فعلی :دی
چه دریایی میان ماست ، خوشا دیدار ما در خواب
چه امیدی به این ساحل ، خوشا فریاد زیر آب
محمد جان سلام
دل بروبچ فرانسوی بسوزه !
محمد دیگه اسکاتلندی شده ... :دی

۲۰۱ پر !

دیشب برای آخرین شب دوباره توی اتاقی بودم
که یک سال تمام صدایم را می شنید...

همیشه وقتی به آخر می رسم
روزای اول می آد جلوی چشمم...
به هر صورت
زندگی همینه

اما روزهای خوبی که با بچه ها اینجا داشتم رو یادم نمیره
و دوست های خوبی که ...

اون اتاق بدون سجاد هیچ هویتی نداشت
و بدون افطاری درست کردن های بعد از اذانمون...
بدون نماز صبح های جماعت دو نفری
و بدون ...

یادمه اوون روزی که سخت مریض شدم و نمی تونستم
نفس بکشم!
رفتم روی بالکن و ...
آخرین وصیتم رو یادته سجاد؟!

هنوز هم وصیتم همونه...
هر چند از قد و قواره ی من خیلی بزرگتره!

ان تنصر الله ینصرکم
و یثبت اقدامکم

یادته بهت می گفتم :
یه روز توی جنگ
لشگر اسلام به مزرعه ای رسید
که باید از روی اوون عبور می کرد
تا به هدف سریعتر برسه
هر چند اوون مزرعه مال یکی بود
که ممکن بود ...
پیامبر دستور می دن از مزرعه عبور کنن
و اوون مزرعه نابود میشه ظاهرا...


یادته بهت می گفتم :

اگه صلاح نظام و انقلاب باشه
من حاضرم با کمال میل اوون مزرعه باشم!

یاد اینکه روی چمن های خیس دو تایی نماز می خوندیم
و سر زانوهامون خیس شده بود...
بهت گفتم :

خود پیداست از زانوی تو!

اوون لیست چهل نفری رو دیدی سجاد؟
اونی که سی و هشتمیش بودی!
حتما دیدی
آخه توی اون اتاق هیچی از دست تو امنیت نداشت‌ :دی
اما جدا از شوخی...

دیشب با خدا خیلی حرفا زدم
بهش گفتم من راز و نیاز این در و دیوار رو با می شنوم
پس همین ها باید اون دنیا گواه خیلی چیزا باشن
خیلی شب ها...

آل یاسین روز اول یادته؟

ولی این یک سال رو به خاطر فقط یه سلام عاشقانه
که حالا دور گردنم انداختم
و همه هم می پرسن و پاسخش همیشه سکوته
من به این یک سال خیلی مدیونم
که بهم یاد داد چطوری عاشقانه سلام کنم
و وقتی مهربانی دیدم و لطف و ... ، سکوت.

السلام علیک یا فاطمه الزهرا -سلام الله-

تمام!
دل پٌری داری
بغض هایت را از همین جا بو می کشم

و سلام عاشقانه ات را با یک لبخند گرم پاسخ می گویم
سلام هایت همیشه یکرنگ و ساده اند
و به صمیمیت تمام آل یاسین هایی که بی نیاز از توصیفند
commente akharetoon az matne blogetoon ghashantar bood..
khosh be haletoon ke enghad khoobin :(

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی