دل آرام



بایگانی

Unknown

دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۸۶، ۰۱:۳۰ ق.ظ

قل للذین کفروا ستغلبون وتحشرون إلى جهنم وبئس المهاد ...

و به آنان بشارت بده که به زودی در دنیا نیز مغلوب می شوند
و به سوی جهنم می روند و ...!



۱. امروز خودم صحبت هایی رو از تلویزیون شنیدم
که تمام حرف های گذشته ام رو ثابت می کنه...
وزیر امور خارجه ی فرانسه در شدیدترین موضع علیه ایران
که من حتی این صراحت رو در مقام های آمریکایی هم ندیدم
صحبت از جنگ با ایران میکنه و اینکه :
دنیا باید برای جنگ با ایران
-در بدترین وضع- آماده شود!

هر چند جای گله از سفیر محترم ایران در فرانسه به خاطر کم اطلاعی در درجه ی نخست
و در درجه ی بعدی به خاطر ترسویی و بزدلی باقی است
(متاسفانه بسیاری امروز در دولت و مجلس و سفیر و ..
صرفا کارکردشان تحمیق آرمان های به حق ماست..)

به نظر می رسد حلقه ی مقابله در حال تکمیل شدن است!
قرمز و سفید و آبی ها صف کشیده اند!
کاش چنین جراتی بکنند...
کاش بدونن خیلی ها هستن که علی رغم تنفر از جنگ و خشونت
لحظه ی مقابله با اونها رو انتظار می کشن!

کاش یک مرد در دولت ایران پیدا شود و جواب بدهد :
ما هم آماده ایم که
در برابر تمام دنیای شما بجنگیم!

۲. آدمهایی که امروز احساس ضعف می کنن از وضع دنیا خبر ندارن!
شاید صحبت های جرج گالوی که نماینده ی پارلمان انگلیسه! برای خیلی ها
کافی باشه. کسی که سی سال در جزییات دقیق ترین اطلاعات دنیاست.
و اون از شرایط حقیقی خبر داره و میدونه که امروز جنگ با ایران
جنگ با یک ملت فقط نیست...

۳.
من هیچ ادعایی ندارم اما با تمام وجود لمس می کنم که زمان
به سرعت سپری میشود و لحظه های موعود با شتاب نزدیک می گردند!
همین!

۸۶/۰۶/۲۶

نظرات (۲۲)

یادته بهت می گفتم بعد از لبنان نوبت سوریه ست
آره..همون موقع هم بهت می گفتم
خیلی نادانی :دی
چو ما در فقر مطلق پاکبازیم
بجز تصنیف نادانی ندانیم...
میم بده :دی  (   :دی  )
آدم میاد اینجا قوت قلب می گیره،از اون سر در وبلاگ بگیر بیا پایین.
خدا حفظتون کنه.
از واکنش روزنامه ها خوشم اومد! اما کافی نیست!
یه گزارش دقیق نوشتم دادم بچه های فارس نیوز
که به زودی منتشر کنن.

اینجا هم جالبه‌:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/6998602.stm
مرگ یکبار، شیون یکبار! اما ..
جاسا جان :
اگه می خوای شیون کنی
فقط برای مرگ نیست
میتونی به خیلی چیزا فکر کنی!
راهنمایی خواستی بگو برات ایمیل بزنم! :دی

آخ که محمد رو نقطه حساسی دست گذاشتی....

جنگ کجایی که دلم تنگ توست  
رقص جنون تشنه آهنگ توست

إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُم بُنیَانٌ مَّرْصُوصٌ

یادته لاریجانی اومده بود دانشگاه من و تو و حمید اون جلو نشسته بودیم! بعد یکی ازش پرسید اینهمه اونا میگن می خوان به ایران حمله کنن چرا شما واکنشی نشون نمیدین!؟
اونم گفت اگه می خواستن حمله کنن که این همه نمی گفتن!  حمله میکردن:دی
تو هم زیاد به حرفاشون توجه نکن

یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

یادته میگفتم "کرانچی" زندگیه :دی
یه حدیثم داریم که حتما شنیدی  الحیات عقیده و الجهاد
اختلافش با حرف من از غایت عرفان ما حکایت داره :دی

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنجِیکُم مِّنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ * تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنفُسِکُمْ ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ * یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَیُدْخِلْکُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَمَسَاکِنَ طَیِّبَةً فِی جَنَّاتِ عَدْنٍ ذَلِکَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ *

حافظم بعضی وقتا بدجور از نظرات ما پیروی میکنه ها!
ستزد کز خاتم لعلش زنم لاف سلیمانی
چو اسم اعظمم باشد چه باک از اهرمن دارم
شیر مادرش حلالش:دی

وَأُخْرَى تُحِبُّونَهَا نَصْرٌ مِّنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِیبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِینَ

پ۱: آیات همه برا سوره صف بود!

پ۲: بیت دوم این شعر تقدیم به اون دوستی  میم می خواست
با من گفتند بچه خوبی باش
یعنی نه پی جنگ و نه آشوبی باش

ما زنده نشینیم به تختی چوبین
تو مُرده به تابوت طلا کوبی باش!!!

پ۳: به مطلب می خورد آیات و اشعار!؟:دی
من که خودت می دونی تا جایی که منافعم به خطر نیفته! همیشه!! حق رو به تو می دم !
مثل بعضی از پیروان رهبری :دی
البته بلا تشبیه...
اون دفعه هم فریب کرشمه شعر وحید رو خوردم :دی


توضیح: اون بلا تشبیه که گفتم از جهت تشبیه تو با رهبری بودااا! نه پیروان رهبری...
گفتم بگم که  شائبه تایید حرفای یوسف پیش نیاد :دی
جواد...!
سال و فال و مال و حال و اصل و نسل و تخت و بخت
بادت اندر شهریاری برقرار و بر دوام
سال خرم فال نیکو مال وافر حال خوش
اصل ثابت نسل باقی تخت عالی بخت رام

دست خودم نبود؛ بازم با میم تموم شد :دی
محمد...!
درسته که در موقع جنگ ایران و عراق اینقدر کوچک و یا دور بودید که عمق اشک مادران و یا ترس از هتک حرمت زنان و دختران و ... رو ندیده باشید، اما الآن هم انسانهای زیادی هستند که هنوز هم دارند با تبعات اون جنگ می‌جنگند. شما نیاز نیست چیزی روانتظار بکشید. همه جا کربلا و همه روزه عاشوراست.  نبرد بین جبهه‌ی حق و باطل از ابتدای تاریخ بشریت بوده و هست و خواهد بود. صورت مسئله اول این هست که انسان در هر لحظه و در هر جا، جبهه‌ی حق رو از باطل تشخیص بده، تشخیصی که نه اینقدر بدیهی هست و نه کار هر کسی، تعبیر پیامبر از حرکت مورچه‌ای در شب تاریک رو ی یک نخ باریک رو به خاطر بیارید... بیاین این فکر رو رواج ندیم که حتما باید موشک رو سرمون بریزن یا تفنگ جلومون بگیرن تا احساس کنیم که دارند باهمون می‌جنگند. جنگ خیلی وقته که شروع شده....
salam,
daie ye alame eltemase doa
یادته اون روز تو کوه (که هومن علیه رحمه برگشته بود) درباره سیاست خارجی چی بهت گفتم؟ اگر یادت نیست بگو ای-میل بزنم! ذغال این حرف ها نم کشیده! (ذغال! :دی)
نه یادم نیس
علتش هم ساده اس
چون
اصلا گوش نمیدادم :دی

فَمَنِ اعْتَدَى عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُواْ عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَى عَلَیْکُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ ۱۹۴

اعتدی از همون تعدی میاد
به معنای ظلم و گردنکشی و قلدر بازی:دی

.
کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ کُرْهٌ لَّکُمْ وَعَسَى أَن تَکْرَهُواْ شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ وَاللّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ «216»

.
۱.آیات سوره بقره بود

۲.یه تفاوت مختصری هست بین جهاد و قتال که تو فارسی به هر دوتاش متاسفانه میگیم جنگ!


تو داشتی از سیاست های خارجی آقای احمدی نژاد دفاع می کردی. باید هم یادت نباشه!
هنوز هم دفاع می کنم
هنوز هم معتقدم سیاست خارجی بسیار درستی داریم
من اینجا روزانه بیش از بیست سایت خبری می خونم
از کشورای مختلف.
نمی گم از تو بهتر میدونم و بهتر می فهمم
اما دست کم می گم که نظراتی از این دست
برام اهمیت نداره .
حضرت اخوی! حرف های کوبنده و مصاحبه های رسانه ای جسورانه نیستند که سیاست های خارجی را  تعیین می کنند. خواندن بیش از بیست سایت خبری برای دفاع از سیاست های خارجی به قول معروف، پشت پرده! کافی نیست.
حتی اگر یک مادر یا یک نوزاد  در این جنگی که عاشقشی کشته بشه می تونم بگم احمق ترین آدم دنیا هستی
تا الان با بلاگت دلم آرام میشد ولی الان در این لحظه نمی دونم تنفرم از نوشتت رو چطور بیان کنم ...تنفر از این همه پستی رو....
بالاخره این تنفر هم بخشی از من هستش!
و بعضی از تنفرها رو به جان می خرم!
مثل خیلی از دوستی ها...

اونها هم که از نوشته ی من تعریف میکنن
من باب حسن ظن ه ...
و گر نه تاثیری در من نداره!

در مورد احمق ترین و اینها هم.
من به کسی که نمی شناسم توهین نمی کنم.
چون این خودش نوعی حماقته!