دل آرام



بایگانی

Unknown

پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۸۳، ۱۲:۳۰ ق.ظ

می نویسم...
هر چند گریه ام را به درگاهت مجالی نیست..
می نویسم...
نون و القلم ما یسطرون...
در این لحظه ها
دمی مانده به طلوع گندم٬
سوء تفاهم مهــر..
اواسط دی!

۸۳/۱۰/۱۷

نظرات (۴)

salamon alaykom....
agha mathaie shoma khily bahale....man ke hal mikonam...
haminja mikham salami be agha sadegh ham karde basham....
baraie shoma 2 doooste aziz arezooie salamati daram...
mibakhshid ke matni ke neveshtam ie zarre shabihe scrap mimoone....[;D]
جریان سوتفاهم مهر چیه؟
من در مورد تفسیر به رای آیه قرآن باهات بحث دارم.چون به نظر بنده این در حیطه ی اجتهاد است.همون آیه ی آخر سوره ی شعراء
۱۷ دی ۸۳ ، ۱۱:۰۸ محمد بازارگان
با تشکر...
در پاسخ باید بگویم
۱-سنت اجتهاد که عبارت از استنباط معارف از متون را در حیطه ی فردی امری بر اساس نظر شخص میدانم چه که اکثر علما نیز بر این گفته صحه میگذارند و خداوند نیز با وعده ی وضع فرقان برای کسانی که در این راه کوشش میکنند آنان را امیدوار میکند که:
الذین جاهدو فینا لنهدینهم سبلنا
۲-در مباحث فقهی بین دو عبارت تفکیک قائلند
یکی «مجعول بودن» و دیگری «فاقد اعتبار بودن» باید دانست...
چه درست و چه غلط، اگر بگوییم بیان آیه ی قران و نگارش ترجمه و توضیح آن تفسیر به رای است سخنی به گزاف نگفته اید..
اما توجه شما را به این نکته جلب میکنم که هرگز تفسیر به رای را در هیچ جا مبنایی بر مجعول بودن نمی دانند بلکه آن را فاقد اعتبار جمعی(تا زمانی که از سوی مجتهدین تایید نشود) میدانند و اگر نقض شود به جعل آن قائلند.
۳-مطمئن باشید من هرگز سخنی بر خلاف متون شناخته شده مثل تفسیر ارزشمند المیزان و یا تفاسیر دیگر مثل مجمع البیان ابراز نمی دارم که به شیوه ی استخراج فعلی (یعنی آنچه تدوین شده) کاملا معتقدم.
به هر جهت متشکرم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی