دل آرام



بایگانی

Unknown

يكشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۸۸، ۱۲:۳۰ ق.ظ

گفتم که بوی زلفت .. گمراه عالمم کرد ..



بگذار دست های تو
آرامش بخش طوفان در به دری ها شود
..

پ.ن : علی (ع) در وصف دنیا می گوید که :
فی حلالها حساب و فی حرامها عقاب!

اینکه می گویند دنیا جهنم مومن است را می فهمم
اما بهشت کافر بودنش را نه ..
به خدا من حاضر نیستم
زندگی ام شبیه اینها باشد.

پ.ن :
عمر آدمی به اندازه ی خاطراتی است که
حسرت شان را می برد..

من دلم برای خیلی روزها تنگ شده..
هر چند از سکوت این روزها
هیچ شکایتی ندارم.

آدم ها اغلب می جنگند تا تسلیم شوند
و یا گاهی می جنگند تا بمیرند..
و من این بار مردم تا تسلیم شوم.
..

و لا حول و لا قوة الا بالله
العلی العظیم

پ.ن :
این روزها زمزمه ام شده است .

« توبه ی خودش که هیچ..
توبه ی بقیه را هم
زیاد شکسته بود ..»

۸۸/۱۱/۲۵

نظرات (۴)

بگذار که دست های ت و....

خیلی خوب بود.
:)
سلام

روزى امام حسن مجتبى علیه السلام پس از شستشو، لباسهاى نو و پاکیزه اى پوشید و عطر زد. در کمال عظمت و وقار از منزل خارج شد. به طورى که سیماى جذابش هر بیننده را به خود متوجه مى ساخت ، در حالى که گروهى از یاران و غلامان آن حضرت در اطرافش بودند. از کوچه هاى مدینه مى گذشت ، ناگاه با پیرمرد یهودى که فقر او را از پاى در آورده و پوست به استخوانش چسبیده ، تابش خورشید چهره اش را سوزانده بود. مشک آبى به دوش داشت و ناتوانى اجازه راه رفتن به او نمى داد، فقر و نیازمندى شربت مرگ را در گامش گوارا نموده بود، حالش هر بیننده را دگرگون مى ساخت ، حضرت را در آن جلال و جمال که دید گفت :
خواهش مى کنم لحظه اى بایست و سخنم را بشنو!
امام علیه السلام ایستاد.
یهودى : یابن رسول الله ! انصاف بده !
امام : در چه چیز؟
یهود: جدت رسول خدا مى فرماید:
دنیا زندان مؤمن و بهشت کافر است .
اکنون مى بینم که دنیا براى شما که در ناز و نعمت به سر مى برى ، بهشت است و براى من که در عذاب و شکنجه زندگى مى کنم ، جهنم است .
و حال آن که تو مؤمن و من کافر هستم .
امام فرمود:
اى پیرمرد! اگر پرده از مقابل چشمانت برداشته شود و ببینى خداوند در بهشت چه نعمتهایى براى من و براى همه مؤمنان آفریده ، مى فهمى که دنیا با این همه خوشى و آسایش براى من زندان است ، و نیز اگر ببینى خداوند چه عذاب و شکنجه هایى براى تو و براى تمام کافران مهیّا کرده ، تصدیق مى کنى که دنیا با این همه فقر و پریشانى برایت بهشت وسیع است . پس این است معناى سخن پیامبر صلى الله علیه و آله که فرمود:
دنیا زندان مؤمن و بهشت کافر است .
فی حلالها حساب و فی حرامها عقاب
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی