دل آرام



بایگانی

Unknown

چهارشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۰، ۱۲:۳۰ ق.ظ

ز سرو قد دلجویت مکن محروم چشمم را ...



پ.ن : امام تا آخرین لحظه هر کس را که در مصیبت او بی قراری می کرد
تسلیت می دادند...حتی به حضرت زینب (سلام الله علیها) چند نوبت
توصیه به صبر و شکیبایی می کنند..
اما وقتی خود عازم میدان می شود..وقت خداحافظی از دخترش سکینه..
در مقابل بی تابی او می فرماید :

سکینه جان..قلب پدر را آتش نزن . ..

پ.ن : قرآن حتی در بحث با کفار..از انصاف خارج نمی شود.
اما این روزها به وفور می بینم که بچه های مذهبی و مقید به اصول
در برخوردهایشان زیاده روی و بی انصافی می کنند..
خیلی از دوستان در شورش بد اخلاقی رسانه ای که در چند سال گذشته
انجام شد...به آدم های پاک و بیگناه تهمت دزدی و غیره زدند.
و حالا می بینند که رئیس قافله خودش چطور کج رفته است..
البته ما اکثر العبر و اقل الاعتبار

پ.ن : اصولا نمی دانم چرا ما بذر اختلاف در دلمان خوب جوانه می زند
و اگر دقت کنیم از همین راه تقریبا بین اکثر چهره های مطرح سیاسی
اختلاف و تفرقه پیش آورده اند..و البته اینها همه از یکجا آب می خورد..
مدام از هم بدگویی می کنیم..مدام تفاوت سلیقه ها رو به دعوا و
دعوا ها را با جدل و اتهام پراکنی تبدیل می کنیم.

و اذکروا نعمت الله علیکم اذ کنتم اعداء
فالف بین قلوبکم
فاصبحتم بنعمته اخوانا
...

البته گوش شنوایی ظاهرا نیست..

پ.ن : به فرموده امیرالمومنین
کسی که در راه حق به اشتباه می رود
همانند کسی نیست که در راه باطل است..

حالا بهتر معنای آن کلمات رهبرم را
در خطبه های نماز جمعه
بعد از ماجراهای انتخابات و انتصابات
درک می کنم ..

۹۰/۰۹/۲۳

نظرات (۱۸)

حفظک الله...
«کسی که در راه حق به اشتباه می رود
همانند کسی نیست که در راه باطل است..»

امید می دهد و آرامش
«کسی که در راه حق به اشتباه می رود
همانند کسی نیست که در راه باطل است..»

امید می دهد و آرامش
۲۳ آذر ۹۰ ، ۱۴:۳۸ دکتر یونس
خودخواهی و منیت و لجاجت بعضا آدمها رو کور میکنه...حرف من البته به اندازه نوشته شما مبهم نیست...تو میزان الحکمه جلد۱۰ باب قرآن: رسول خدا یک آیه از قرآن رو به عنوان ترسناک ترین آیه کل قرآن نام میبره:و من یعمل مثقال ...
حالا کو تا ملت و مسولین تاوان این یه مثقال یه مثقالهاشون رو پس بدن...
اتفاقا چند شب پیش دقیقا داشتم به همین آیه ی شریف فکر می کردم..و  مدام به خودم می گفتم که
ربنا عاملنا بفضلک..و لا تعاملنا بعدلک..

نوشته ی من مبهم نیست..
شمشیری است در غلاف.
فعلا لازم نیست بیرون بیاید.
وقتش برسد خدای نکرده
غوغا می کند انشاءالله
قران میگوید: "چون با کافران روبرو شدید، گردنشان را بزنید. و چون آنها را سخت فرو کوفتید، اسیرشان کنید و سخت ببندید. آن گاه یا به منت آزاد کنید یا به فدیه. تا آن گاه که جنگ به پایان آید. و این است حکم خدا. و اگر خدا مى‏خواست، از آنان انتقام مى‏گرفت، ولى خواست تا شما را به یکدیگر بیازماید. و آنان که در راه خدا کشته شده‏اند اعمالشان را باطل نمى‏کند. (4 محمد).

و تو میگویی قران در مقابله با کفار از انصاف خارج نمیشود
و انگار غیب گفته ای!
قران از انصاف خارج نمیشود ولی تو منظورت از انصاف لابد ملاطفت است و دلجویی
لابد میخواهی مثل آقایانی که امروز میخواهند روی فتنه و همکاران فتنه را سرپوش بگذارند ولی آقا شدیدا اصرار دارند با زنده نگه داشتن نه دی و ... این اتفاق نیفتد، همراه شویم
.
نظام ما گاهی به تفرقه احتیاج دارد و این از نان شب برایش واجب تر است و آن هم زمانی که آزمایشی اتفاق میافتد "حتی یمیز الخبیث من الطیب"
...
آقای درویش
حرف را از جای خودش حرکت نده..
خوب میدونی منظور من چی بود..قرآن در برخورد
با کفار به حرف غیر حق یا بی انصافی متوسل نمیشه!

منظور من ملاطفت نیست.فتنه و سرپوش و اینها رو
هم به یکی دیگه بچسبون..
شما خیلی بی انصاف هستید..
و به آدم ها لقب های ناحق میدهید.
و از خدا نمی ترسید.

اگر امیرالمومنین را قرآن ناطق می دانیم
زمانی که در بستر شهادت  دردمندانه می گفت الله الله بالقرآن
در مورد پسر مرادی که رسول الله او را اشقی الاولین و الاخرین خواند ه بود به امام حسن مجتبی سفارش فرمود که او تنها یک ضربه زده است و اگر خواستید قصاص کنید
تنها یک ضربه به او بزنید ...
این یعنی انصاف در مقابل دشمن خدا ..

والبته وصیت فرمود که

و علیکم بالتّواصل و التّباذل وایاکم و التّدابر و التّقاطع
با هم ارتباط داشته باشید. به هم کمک کنید. بذل کنیدو به هم پشت نکنید. پیوندها را قطع نکنید

۲۷ آذر ۹۰ ، ۰۴:۵۵ دکتر یونس
نبدونم!من البت یک شب نصف وبلاگت رو خوندم به خاطر عکسها که زیبا بودند..بعد اذان شد و بیخیال بقیه عکسها ومتن هاشدم...شاید از پیش زمینه ای که تو ذهنم بود گفتم این پست هم مثل بقیه نوشته هات مبهمه...در کل خداوند همه مارو به خاطر آقا و برای آقا و به وسیله آقا حفظ کنه...ماکه واسه اون کاری نکردیم ولی به حرمت اسمش خدا بهمون رحم میکنه...داخل پرانتز آقا از دو دلی و بد دلی و دلگیری بچه حزب اللهی ها عمیقا ناراحت میشه.گفته باشم!
۲۷ آذر ۹۰ ، ۰۵:۰۳ دکتر یونس
راستی سوتفاهم نشه.متن ها هم زیبا بودها.به خصوص اینکه بفهمی یکی یه جای دیگه هم  پ ن مینویسه حتی بدون بیتهای حافظ خودش خیلی قشنگه.اما عکس ها موضوعیت داشت..به خصوص اینکه عکس پست قبلی از همایش امسال شیرخوارگان حسینیه ومن همش به عکس خانمی که طرف چپ عکس بود نگاه میکردم و حسرت میبردم که عکس رو خراب کرده که دیدم تو حذفش کردی.عکس بهتر شده.یا عکس این پست که ازش خاطره دارم...حوصله سوءتفاهم نداشتم به خصوص اینکه زود هم بهت برمیخوره
از خواندن یکی از نظرات بالا بسیار تعجب کردم.

می خواستم پیغام خصوصی بگذارم اما امکانش نبود.

به گمانم رعایت تقوا در کلام دقت و توجه بسیاری می طلبد.
اگر دغدغه تقوا داریم شاید بهتر باشد یک سخن را مورد انتقاد قرار دهیم تا خود فرد را. اینگونه خودمان هم ممکن دچار همان بی تقوایی بشویم که از نظرمان مذموم بوده.
http://alef.ir/vdchmknzv23nxqd.tft2.html?134750
آقای بازرگان عزیز و دل سوخته ما...
هم ما میدانیم و هم دیگران که بحث من و شما بر سر اصل فتنه و سران فتنه نیست که شما در این مورد نگاهتان روشن و موضعتان ستودنی است
ولی هم ما میدانیم و هم شما که وقتی من از همکاران فتنه حرف میزنم منظورم جریان داخلی مجلس است که اختلاف ما با آنها واضح است و جای هیچ ملایمت و مماشاتی ندارد
لااقل الان که وقت انتخاب است باید صراحتا به مردم گفت تا در انتخاب خود دچار وسوسه های شیطان نشوند و حرف هایی که امروز بعضی از آقایون جبهه متحد میزنند "که باید از خطای دوستان در فتنه اغماض کرد و..." را باور نکنند
.
و همه ما میدانیم که وقتی شما از آشتی و دوستی حرف میزنید منظورتان آشتی و دوستی با همین به اصطلاح اصول گرایان است که به نظر من و به قول آقای سلیمی نمین "من آقای عارف را از آنها اصول گراتر میدانم"...
.
علی ای حال خدا نترسی ما هم ریشه در همین احساس خطری است که برای نظام و انقلاب داریم
شما ببخشید اگر گاهی شما را آزرده میکند..
خودمان هم سعی میکنیم اصلاح شویم
انشالله

سلام جواد عزیز

اینو نگاه کن :
و همه ما میدانیم که وقتی شما از آشتی و دوستی حرف میزنید منظورتان آشتی و دوستی با همین به اصطلاح اصول گرایان است که به نظر ...


من وقت نوشتن این مطلب یک لحظه
به این موضوع فکر نمی کردم
و هر جوری هم که نگاه می کنم نمی تونم این مطلب رو
به این آشتی و اینها که می گی ربط بدم.
شاید اثر فضای سیاسی در ایران باشه
ولی خود همین نشونه ی بدیه..

من میترسم
جمله ی ساده ی من که اینطوری در مظان اتهام قرار میگیره
و به نا حق مربوط میشه به چیزی که واقعا نبوده..
چه بسا حرف های خیلی های دیگه و یا عملکرد های
خیلی های دیگه هم در عرصه ی سیاسی
موضوع همین اشتباه ها باشه.

خدا توی قرآن حتی در شدید اللحن ترین آیات هم
منصفانه برخورد می کنه...می فرماید که
و قاتلوا فی سبیل الله الذین یقاتلونکم و *لا تعتدوا*
ان الله لا یحب المعتدین..
و در سه آیه بعد می فرماید
فمن اعتدی علیکم فعتدوا علیه بمثل ماعتدی علیکم
*و اتقوا لله ..ان الله یحب المتقین*

قربانت
سلام

اینو راست میگی محمد  و من قبول دارم که قضاوت اولم آینه برخوردها و حرفها و نوشته های اینجا بود که ما همش باهاش درگیریم
و من این موضوع رو به تو هم نسبت دادم و فکر کردم در ادامه همین بحثها گفتی
ولی برام ناراحت کننده است که میبینم اینطوری انتقاد میکنی از رسانه ها و بچه حزب اللهیا که تفرقه ایجاد میکنن ولی از اونطورف خودت نسبت های خوبی نمیدی به دیگران مخصوصا وقتی به قول خودت به این رئیس قافله میرسی
.
حالا هم فکر نکن من از این رئیس قافله دفاع میخوام بکنم
اتفاقا از همین بجه های میخوام دفاع کنم
چون اومدن وسط معرکه و خط کلی رو دارن درست میرن و زندگیشونو و آینده شونو گذاشتن پای این چیزا، بعد تو داری ازشون غلط املایی میگیری..
انی لا ابری نفسی..ان نفس لاماره بسوء

من هم اگر چنین اشتباهی میکنم یا میکردم
تو باید بهم بگی..نه اینکه اشتباه رو با اشتباه
جواب بدیم.

من هم انشاءالله زندگی ام رو برای انقلاب
می گذارم..به لطف خدا.
ولی در عین حال دلم می خواد که در مسیر درست
با رفتار درست حرکت کنم.
الحمد لله الذی هدینا لهذا و ما کنا لنهتدی لو لا ان هدینا الله ...
انشاالله همه ی ما از سربازان امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) باشیم و نهایتا" در سپاه حضرت مهدی(ارواحنا فداه ) به شهادت برسیم .........

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی