دل آرام



بایگانی

Unknown

يكشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۱:۳۰ ق.ظ

اما من
دل به شما سپرده ام
به آفتابی که از خاکتان بر گرفت!
و به صولت صدایی صاف
که پیشانی شما را در جبهه ها
طواف کرد.
دل به شما سپرده ام
و به غزلی ازلی
که به جانتان جلای جاودانه اعطا کرد.

دریا
کرانه تا کرانه
 میزبان شماست
و
آسمان
خونبهای لبخندی
که مرگ از لبانتان چید!

-سید حسن حسینی-

 

پ.ن :‌ و چه به جاست این آوای سید که :

تبرّی می جوییم
از سنگ جاهلی
که نرخ مروارید محمدی را شکست!
و از پولادی
که در کوفه
برج آفتاب را به دو شق کرد!
و در عاشورا
 بوسه گاه نبی را
درنوردید...

پ.ن : و چه دل انگیز است این نوای مناجات آسمانیان و آفتاب و زمین...

۸۵/۰۲/۰۳

نظرات (۱۰)

سلام..مرحبا....
یاعلی
تاتا
فکر کردم اینجا هم میخواد ساکت باشه
در زمانه ی ما از درخت نگفتن ،
جنایت است!
وقتی که درخت هست... پیداست که باید بود :)
که باشد مه که بنماید زطاق آسمان ابرو...
آخی چه خوبه که میشه نظر داد....

...........مناجات آسمانیان و آفتاب و زمین..............
خاموشی و یک جهان سخن گفتن را
                                   از عکس مزار شهدا یاد گرفتم
.
.
.
ای دوکوهه با سکوت نعره وار...یاد کن از مستی و از عشق یار   

ای دوکوهه عشق را تقریر کن...ناله های سنگ را تفسیر کن
هو الله. سلام.
دیشب برای اولین بار گذرم افتاد اینجا. البته گذر که نه،‌ شاید اتفاقی آدرس به دستم رسید.
خودم هم دقیقا نفهمیدم چی شد، اما کل آرشیو وبلاگ رو باز کردم و از اون بای بسم الله ش شروع کردم به خوندن،‌ تا امروز که هفتم اردی بهشته!
چرا اینجا نظر گذاشتی پس؟
هو الله. پست آخر احتمال اینکه چشم غریبه ها بیفته بهش زیاد بود.
خلاصه خسته نباشید. بین این دو سال، دو سال خرده ای که مطالب رو می خوندم، بعضی جاهاش رو به شدت می فهمیدم و برخی رو هم سُوسُو
برای خودم هم گاهی این نوشته های پیشین
خاطراته...گاهی هم خنده داره..البته همیشه سعی داشتم
که در مسائل و مشکلات غرق نشوم.
اما گاهی وقتی این طوفان ها و مصیبت ها که
هر چه آدم رام نشدنی تر و سخت گیر تر باشه
با شدت نمایی بیشتره  و در من اثر داشته رو می بینم.
حس میکنم هنوز خیلی راه است...

بیدل می گو ید:

هستی ام راه فنا بر زندگی هموار کرد
مشتی خاشاکی که نتوان سوختن در بیشه نیست...

اینجا هم متاسفانه نامحرم هست
من پست الکترونیکی را برایت گذاشتم.
دوست بی دل من!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی