دل آرام



بایگانی

Unknown

پنجشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۱:۳۰ ق.ظ

کسی که به دریا نمی زند،
البته هیچگاه غرق نخواهد شد،
 اما هرگز لذت شنا کردن میان امواج را درک نخواهد کرد...

آیا بزرگترین اشتباه من،
تلاشی بود که برای فریاد زدن کردم،
وقتی که دیگر هیچ کس نبود که مرا بشنود؟
آیا من آن پیامبری بودم که رسالتش درد کشیدن بود
و دعوتش، تنها همان تک نگاه ساده؟
بگذار، آن خوشحالی عمیق را که
مدت هاست در نهانی ترین لایه های هستی من
شکل گرفته،
 به طرز خودخواهانه ای با هیچ کس تقسیم نکنم...
بگذار همه چیز در یک فراموشی آبی رنگ، حل شود...


پ.ن: در این ۵ سال ، سه بار در باران زیر درخت
جلوی دانشکده ایستاده ام...اما هر بار
یکی لذت تنفس این سبز آرام را خدشه دار کرده...
از دکتر پیشوایی توقعی نیست ،
اما از دکتر بزرگمهری...هیچ فکرش را نمی کردم!
کاش آدمها به این سادگی خود را کوچک نکنند!

پ.ن: دکتر روستا هم از مسجد می آید
با خرقه ی آلوده به تهمت...خدایش قبول کند!


ما آینه ایم. اگر در ایشان گریزی است در ما ظاهر می شود. ما برای ایشان می گریزیم. آینه آن است که خود را در وی بینند. اگر ما را ملول می بینند آن ملالت ایشان است، برای اینکه ملالت صفت ضعف است. اینجا ملالت نگنجد و ملالت چکار دارد؟

فیه ما فیه - مولانا

پ.ن:  " شاعری اشک نداشت
و لهذا خندید ... "

۸۵/۰۲/۱۴

نظرات (۱۱)

محمد سلام یادته یه بار زیر بارون بودیم رفتیم تاکسی تلفنی دانشگاه زنگ زدیم؟؟؟

من منتظر ایمیل مربوط به مقاله هستم!!!!!
یادته اون روز کی خرابش کرد؟
هومن جان...

بیدل و خسته در این شهرم و دلداری نیست
شب به بالین من خسته ،  به غیر از غم دوست
ز آشنایان کهن یار و پرستاری نیست...
درود
با نام "درد 2" به روزگردانی شد. مراجعه فرمایید. (داستان داستان مهرنوش و مهرنوشهااست)
بدرود
چی شده؟

شاعری بنده نبود

و از آن جایی که بنده نبود

جیبش آکنده نبود

تیشه و اره نداشت

عاشق رنده نبود!

شاعری...

           بر لب تصویرش

                            خنده نبود !



شاعری اشک نداشت

                    و لهذا ....

                            خندید !


شاعری کهنه سرا

      شعر نیما را دید

      زیر لب غرغر غرایی کرد !



شاعری شعری گفت

                        . . .

                            (بی نوایی

                                    به خودش

                                           نامه نوشت! )



شاعری رفت به ده ...

برکت از گندم آبادی رفت!

                   کدخدا شاعر شد!



شاعری خانه نداشت

در خیابان خوابید

«شهرداری» سر ذوق آمد و

                             ... اقدامی کرد



شاعری خون می گفت

زاهدی  "ایدر و ایدون" می گفت

... قصه ی لیلی و مجنون می گفت



شاعری خم می شد

منشی قبله ی عالم می شد !



سالکی خسته

به دنبال حقیقت می رفت

                    در مجاری اداری

                                     گم شد!



تاجری در خم شد

عارفی بازاری

در همان "منزل اول "

                     گم شد...!


عارفی وارونه حس می کرد

و کرامات غریبی هم داشت

                       مثلا طشت طلا را

                                 لگن مس می کرد!



جمع درباره ی اثبات وجود ازلی گپ می زد

ژنده پوشی طلب برهان کرد

شاعری شعری گفت

عاشقی آه... کشید

عارفی هو هو کرد

تاجری دسته چکش را رو کرد!



زاهدی نام خدا را

       به زبان جاری کرد

بعد ...

           خرما خورد...!


پ.ن: حال می کنی با من رفیقی ها!!
محمد
از بین شعرها
این یکی مونده به آخری خیلی خداست!
قبول داری؟

"جمع درباره  ... "
هر کدام به اقتضای حال بی نظیر است...
محمد جان سلام...
امروز یه کلاس ار.ام.اس برامون گذاشته بودم که برای شبیه سازی مخزن و این حرفاست....همش به یادت میوفتادم....
یاد اون موقع که با هم  کلاس هاسیس برای کاراموزی میرفتیم.....چقدر مسخره بازی کردیم......راستی میدونی مشیری هنوز برام ایمیل میزنه؟؟؟؟

یاد باد آن روزگاران یاد باد...........
راست می گویی
حقیقتا همه شون عالی هستند
من الکی از کسی تعریف نمی کنم
نمونه اش نظراتم درباره جناب سعدی
ولی این سید بزرگوار در نایابی است
نه اینکه بوده باشد، هنوز هم هست
برای محمد صدرا :
مـــاه فرو مـــاند از جمــال محمد
ســرو نبــاشد بــه اعــتدال محمد

شـاید اگر آفتـــاب و مــــاه نتابد
پیش دو ابــروی چون هلال محمد

چشم مرا تا به خواب دید جمالش
خـواب نمی گیـرد از خیـال محمد

سعدی اگر عـاشقی کنی و جـوانی
عشق محمد بس است و آل محمد



سلام انکراتیک :دی

این شعر قشنگ را کاش وقت میلاد حضرت رسول
داده بودی و میگذاشتم اینجا.

به هر صورت اینها همه جلوه ای از -اسوه ی حسنه-
پیامبر اکرم است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی