دل آرام



بایگانی

Unknown

شنبه, ۳ تیر ۱۳۸۵، ۰۱:۳۰ ق.ظ
-شاید- ندارد- باید- آخر،
این شعر در پایان بمیرد
با موج می‌آید به دنیا
تا در دل طوفان بمیرد

مانند روحی لاابالی
هر روز هی بالا و پایین...
در فکر این موجم که -باید-
درگیر این عصیان بمیرد!

از باغ و بستان‌های سرسبز؛
چیزی نصیبم نیست- شاید-
این ساقه -باید- آخرش در
آغوش یک گلدان بمیرد

میلی به خوبی‌ها ندارم؛
بگذار برگردم ازاین راه!
حرفی ندارد این مسافر؛
تنها و سرگردان بمیرد!

دیگر چه لطفی دارد این -من-
با قصه‌هایت جان بگیرد؟!
دیگر چه فرقی می‌کند -او-
در متن این جریان بمیرد؟!!

پ . ن :
این بنده اصراری ندارد
حتما دراین دنیا بماند
بگذار تا راحت بخوابد!
بگذار تا آسان بمیرد!

پ . ن :
بعد از ماجرای شهدا
حالت صفر و یک عجیبی پیدا کرده ام!
از هر چه روشنفکر ماب انقلابی! است
گریزانم.
گاهی یک جمله باعث می شود
تمام صورتم پر از خشم نسبت به گوینده شود.

برام مهم نیست
که کسی ناراحت بشود یا نه...
به جهنم!
همین است که می بینید
ظاهر و باطن!

پ . ن :
وقتی خود بنده خدا می گوید بعد از
جام جهانی استعفا میدهد.
چه نیازی بود در یک جلسه ی فوق العاده
از کار بر کنارش کنند؟

کار زشت و کثیفی بود...

نمی دانم گناه آنها که برای مردم زحمت می کشند
چیست!
شاید گناهشان تنها آن است که به دنبال
رضایت مردم هستند...
همین!
۸۵/۰۴/۰۳

نظرات (۸)

منم معتقدم حرکت سازمان قبیح بود
این زندگی به زحمتش نمی ارزد !!
آقا منم این پ.ن آخر را هستم.
من راستش آقای دادکان را دوست دارم
چون یک چیزهایی از او دیدم که نمی توانم
قبول کنم او تمام تلاش خودش را نکرده است

بگذریم!
تو پست بالایی این کلمه چیه؟
فنگلیش بنویس درستش یاد بگیرم.
شعرش قشنگه.
هرچند (می شکیبم) بر عشق

پ.ن!: خدا را شکر که جاسا نه روشن فکر است و نه انقلابی!!
یک دانشجوی ساده (تشدید روی دال! به قول حاج جمشید!)
D-:

این حالتی که بعد از قضیه شهدا پیدا کردی(یا به قول خودت این مریضی) من رو هم مبتلا کرده!!
نمیدونم من به این مریضی دچار شدم
یا این مریضی به من عارض گشته!!!
آخرین باری که رفتم مشهد دخیل بستم که شفا بگیرم و الآن هم در دوران نقاهت به سر می برم!!
اینها روگفتم که بگم خدا رو شکر که اولا ما با هم رو اصول هیچ اختلافی نداریم وثانیا این پ.ن. آخرت رو من قبل از مشهد رفتن باهاش مواجه نشدم!!
والآن فقط اینهاست حاصل زهرزخم سربسته ام :


مسئولین گناهی ندارند !! اما گناه مردم چیست!؟
مردمی که پرچم کشور خود را بقچه امید ها و آرزوهاشان می کنند و غیرت و اراده ملی را عزم سفر می سازند تا حنجره خود را برای تیمی پاره کنند که ضعف مدیریت آن را به جایی رسانده که بازیکنانش پول مردم بیچاره را صرف  دادن رشوه به اجنبی می کنند تا با عیاشی و ولگردیهای شبانه در خیبانهای ... آلمان، در صدد استفاده از حداکثر امکانات باشند!!!!!!
گناه مردم چیست!؟
مردمی که اگرچه خودشان نرفتند، اما تمام احساسهای مادرانه، دعاهای کودکانه و غرورهای جوانانه خود را همراه کاروان با عزت(بخوانید کارناوال بی غیرت!!) تیم میهنشان کردند تا درعرصه ای دیگر پایداری میراثداران خون شهدایشان را ببیند، اما در عوض پیراهن(پرچم) لگد مال شده کشورشان را این بار نه در زیر چکمه استکبار بلکه در زیر کفشهایی که با پول خودشان خریداری شده بود دیدند!! وبعد...
مسئولینی که این دیده ها را نادیده گرفتند!
مردم انتظار خواندن نماز جماعت درسرتمرینها یا جدا نشدن پرچم کشور در هتل ها و رستوران ها و حتی گردشگاه ها (مثل بازیکنان عربستان)  ازآنها را نداشتند، اما تاب دیدن لگدمال شدن ارزشهایشان را هم ندارند!
و جز دولت چه کسی باید جوابگوی مردمی باشد که با هوشیاری ریشه مشکل را یافتند و از مدیران بی کفایت خود اعلام انزجار کردند؟!

حتما شما بهتر از من میدانید که با تلاش مستمر دولت های گذشته، ریشه اکثر مشکلات ما در عرصه اقتصاد، صنعت، ورزش و ... در یک نقطه تمرکز یافته!! و آن نقطه فرهنگ است! یعنی چه مشکلات اقتصادی ما که بخشی از آن ناشی از عدم حمایت مردم از کالاهای داخلیست، چه مشکلاتمان در صنعت و خدمات رسانی که ناشی از بی موالاتی کارمندان و کارگران در انجام وظایف محوله یشان است و چه در ورزش که ناشی از دور شدن از هویت ملی و حس میهن پرستی در مقابل پول پرستی است!!، همه ریشه در فرهنگ دارد. و این معضلات همان تحفه گران سنگ دولت های گذشته است که به خاطر خوش خدمتیشان از یاری بیگانگان هم به بهره نبوده اند!!!
اما به نظر میرسد در دولت عدالت محور و تحول طلب امروز مدیرانی با این رویکردهای سکولاری و فرهنگ ستیز جایی ندارند! و جالب اینکه حضور آنها به دلیل ناتوانی های فنی و مدیریتی در دولت گذشته هم (با علم کردن شعار شایسته سالاری) محل اشکال است!، چرا که با نگاهی گذرا به شرایط تیم ملی وبه تصدیق تمام کارشناسان تجمع قویترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران در تیم مقارن شده با گرفتن ضعیف ترین نتایج!!!!
واین جز ضعف و بی کفایتی مسئولین با چه دلیلی قابل توجیه است؟!
به زعم شما اینها مدیرانی هستند که درپی رضایت مردمند؟!
و لابد احساسات لگد مال شده، وقت صرف شده، سرمایه از کف رفته و اشک و آه بجا مانده مردم هم مصدق رضایتشان از مسئولین زحمت کششان است؟!!
مسئولینی که حتی حاضر به جوابگویی هم نشدند و قبل از هیاهو ها قافیه را باختند و از ترس انتقادات راه فرار استعفا را در پیش گرفتند!، به خیال اینکه مردم و دولت رهایشان می کنند.

به نظر من در دولتی که داعیه دار احیای ارزش های انقلاب و امام(ره) است، با چنین مسئولین نا لایقی باید به بدترین نحو برخورد شود.چنانکه امام خمینی (ره) می فرماید:
" باید تحت هر شرایطی خود را عهده دار انجام مسئولیت هایمان بدانیم و در تحقق آن اگر کوتاهی نماییم، خیانت به اسلام و مسلمین کرده ایم."
یا در جایی دیگر که می فرماید:
" با مسئولین بی کفایت باید به شدت برخورد شود!"

                                                            والسلام!
سلام فطرس جان :دی

میدانم آن سه نفری که با رشوه به حراست
شب ها را ولگردی می کردند چه کسانی بودند.

متاسفانه در این زمینه مشکل فرهنگی ما مثل جوانی است
که کودکی اش را کاملا با رفتار و فرهنگ غیر اسلامی
سپری کرده ...حالا که به سن رشد رسیده کم کم
دارد تمام آن لکه های ناپاک را بروز می دهد....

گناه مسولین چیست...
رضایت مردم هدف نیست!
حتی برای یک حکومت اسلامی!!!
مهم رضایت خداست...
گاهی بدون تعارف در تضاد با رضایت فعلی مردم است!

ما پوچ و پر توقع و کم کار بار آمده ایم..
من اصلا به نتایج بازی کاری ندارم.

من فقط یه سوال دارم :
چرا وقتی ریاست فدراسیون خودش گفته که
استعفا می دهد باید با این وضع کنار برود:

...از کار برکنار شد!

آیا دلیلش دعوای شخصی آن رئیس بی فرهنگ و بی ادب
با فدراسیون نیست؟
آیا دلیلش این نیست که می خواست از موج مردمی علیه
تیم ملی به نفع خودش استفاده کند؟


خدا کنه که مایلی کهن رو به عنوان ریاست فدراسیون نگذارد
چون تمام دلیل های من تکمیل میشود.
دروغ ها و تهمت های مسخره اش را که خودت شنیدی!
حالا صبر کن...

هنوز مانده تا کاملا ! صبح شود !!!

اما به نظر من مشکلات فرهنگی مثل نوزادیست که زاییده سهل انگاریهای مسئولین گذشته است!!!
نوزادی که تازه دندان درآورده و هرچه میبیند(از ورزش و اقتصادو...) گاز میزند!!!!!
رضایت خدا...
به نظر من هم فقط همین مهم است و بس.
اما فکر نمی کنم هدر دادن بودجه 1میلیارد تومانی فرهنگی فدراسیون و هزاران هزار نا بخردی و بی لیاقتی دیگه در راه رضای خدا باشه!
من هم به نتایج کاری ندارم! مثل بازیکنان و مربیان و مسئولان تیم که اونها هم به نتیجه کاری نداشتند!!!!
برای من گمانه زنی های شخصی مهم نیست "الله یعلم ما فی صدورکم"  وصدورهم!!
اما به تو هم پیشنهاد میکنم پیش داوری نکن چون به فرمایش حضرت علی(ع) یکی ازعواملیست که روح انسان را محدود میکند!!
قضاوت من بر اساس مشاهدات خودم هست و بر اساس همین مشاهدات به نظر من هم نباید با این وضع کنار میرفت!!
باید به مراتب شدید تر و وقیح تر بر کنار میشد !!!
.
من تو رو خوب میشناسم، تو حتی از کنار کسی که با بی احترامی صحبت میکنه راحت نمیگذری
اما تعجب میکنم که چطور تونستی با این جماعت چپاولگر که حرمت و غرور یک ملت رو شکستن و از اول راه فرار رو  برا خودشون باز گذاشتن و حتی حاضر به یک عذر خواهی هم نشدند!، کنار بیای!!

استعفا استعفا استعفا
فکر نمیکردم تو هم فریب این واژه رو بخوری!!


چون خودت که میدونی MB  همیشه تو ذهن من تجلی یه قهرمانه!!:دی

MB  به فدایت فطرس جان :

من بعد از اون کاریکاتوره که میگفت بنده خدا :
نمنه!

هر وقت می بینم بهتره بحث رو ادامه ندیم
به ادبیات متوسل می شم : (باب الحوائج شده این روزا :دی)
نه طریق دوستانست و نه شرط مهربانی
که ز دوستی بمیریم و تو را خبر نباشد
مکن ار چه می​توانی که ز خدمتم برانی
نزنند سائلی را که دری دگر نباشد
-نه من آن گناه دارم که بترسم از عقوبت
نظری که سر نبازی ز سر نظر نباشد-
شب و روز رفت باید قدم روندگان را
«چو به مومنی رسیدی دگرت سفر نباشد...»
فرای این حرفا
اگه حتی تو یه بازی این تیم ملی شما می برد ملت شما حرمت پهلوی شکسته ی حضرت زهرا(س) رو نگه می داشت؟
فرهنگ یعنی چی؟
بکشین بیرون از این حرفا
علی رغم سرزدن های مکررم
اولین باره که کامنت می ذارم
و آخرین بار
اون موقع که ره بر گفتن تحلیل سیاسی داشته باشین همتون تو خواب ناز بودین و الان بیدار شدین
الان ره بر ۱چیز دیگه می خوان و شما...
قال بل سولت لکم انفسکم امرا(۱۸و۸۳سوره ی مبارکه ی یوسف)
فصبر جمیل....
من هیچی نمی دونم
هیچ ادعایی هم ندارم ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی