دل آرام



بایگانی

Unknown

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۸۶، ۰۱:۳۰ ق.ظ

فناداها من تحتها الا تحزنی قد جعل ربک تحتک سریا...

سوره ی مریم
آیه ی 24



۱. سخت بتونم بگم که ناراحت نیستم!

۲ . سعدی اول از همه گفته :

در سراپای وجودت هنری نیست که نیست
عیب آنست که بر بنده نمی بخشایی!

بر من از دست تو چندان که جفا می آید
خوش تر و خوبتر اندر نظرم می آیی

دیگری نیست که مهر تو در او شاید بست
« چاره بعد از تو ندانیم به جز تنهایی...»

و بعد حافظ از راه می رسد و با همین اشاره ی سعدی
مست می شود و دف می گیرد و طوفان به پا می کند که :

ناظر روی تو صاحب نظرآنند ولی
سر گیسوی تو در هیچ سری نیست که نیست

اشک غماز من ار سرخ برآمد چه عجب
خجل از کرده ی خود پرده دری نیست که نیست

تا دم شام سر زلف تو هر دم نزنند
با صبا گفت و شنیدم سحری نیست که نیست

مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز
ور نه در مجلس رندان خبری نیست که نیست

آب چشمم که بر او منت خاکِ در توست
زیر صد منت او خاک دری نیست که نیست

از وجودم قدری نام و نشان هست که هست
ور نه از ضعف در آنجا اثری نیست که نیست!

غیر از این نکته که حافظ ز تو ناخشنود است
در سراپای وجودت هنری نیست که نیست...

۳. اتفاقی این آهنگ -شکرانه- به دستم رسید
از چند روز پیش تا حالا اینقدر گوش داده ام که...

دل تاب تنـهایی ندارد...
باور نکن تنهایـی ات را !

۴. امروز سر کار برای اینکه ابهت فرضی رئیس را درهم بریزم
و بهش بگم که بوق درازی که در آن می دمد زنگار گرفته...
مجبور شدم نیم ساعتی از خودم تعریف کنم!
اما در دلم می گفت :
المسکین ابن المسکین ابن ...

۵. یکی از این بچه های اصیل که همین دیروز برگشت به شهرش لیدز.
می گفت :‌ اسکاتلندی ها از انگلیسی ها متنفر هستند و اینجا به من
خیلی سخت گذشت!
با خنده بهش گفتم :‌باید می اومدی پاریس!
خنده ام را جواب داد که : اونجا که دیگه خیلی بدتره..
من ساکت شدم .
گفت : فکر کنم خیلی از کشورهای دنیا از ما انگلیسی ها متنفر باشن!
گفتم :‌ من در جریان بقیه ی کشورها نیستم
اما کشور خودم رو بهت قول میدم که درست فکر می کنی...

به نظرم فرانسوی ها اصلا اهل این حرف ها نبودند
اما اینجا باید مدام مراقب آدم های اطرافم باشم
و مخصوصا اینکه این جور مسایل در محیط کار بیشتر هم هست...
و همه واسه هم نقشه دارند!

۶. قبلا با هومن که بودم به احترام هومن و اینکه همیشه دلش می خواست
با همه رابطه ی خوبی داشته باشه منم یه سلام و علیک خشک و خالی با خیلی ها داشتم.
هر چند از همین ها هم بیشترین بدی ها رو دیدم.
اما بعد از جدایی از هومن. اینجا که اومدم دلم نمی خواست قیافه ی خیلی ها
جزو دوستان من باشه!
یعنی ترجیح میدادم که اینا هر روز و هر شب به من فحش بدن
که چرا از لیست دوستان حذفمون کرده...
اما دقیقا همین احساس رو نسبت به خیلی ها دارم وقتی ازم تعریف میکنن
و تا یه کاری نکنم که بهم توهین کنن و ... دلم خنک نمی شه!
بالاخره آدم ها مثل هم نیستند.
من بعضی ها رو دشمن خدا می دونم
که دلشون از دوستای خدا خونه!
و با دشمن خدا دوست نمی شم!

۸۶/۰۶/۳۱

نظرات (۱۲)

خیلی چاکریم حاج محمد قهرمان
به آقا چینیه خیلی سلام منو برسونیا ! :دی
دفترچه قسط هایم را ورق می زنم!
تمامی ندارد...
تا آخر عمر بدهکارت هستم ای خدای مهربانم
وقتی به روزگاران، بگذشته روز سعدی

در کار می نیاید دیگر رموز سعدی...!
« انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم »  (زیارت عاشورا)
--------
بعضی جاها لازم که نه، واجبه از خودت تعریف کنی!
---------
اما حافظ این را گفته که خودش به کار خودش مشغول باشد و کسی مزاحم خلوتش نشود و الا
در مجلس رندان خبری هست !
فکر کنم اصلا شعر رو نفهمیدی.

در سراپای وجودت هنری نیست که نیست :
یعنی در وجود تو هیچ هنری نیست که نباشد!

در مجلس رندان خبری نیست که نیست :
یعنی در مجلس رندان خبری نیست که نباشد!

ادبیات سوم راهنمایی!
"من بعضی ها رو دشمن خدا می دونم ..."
چطوری می فهمی کی دشمن خداست؟
کار سختی نیست.

جاسا جان
ضمن احترام
من اصولا از انتقادای این شکلی بدم میاد
یه هو یه چیزی میگم سوت میشی و دلم نمی خواد
ممنون میشم
منت بذاری
دیگه کامنت ندی اینجا
به مزخرفات من هم کاری نداشته باش.
فکر کن این هم یه ابلهیه مثل بقیه ابلهایی که نتونستی
بفهمیشون.

من کان عدوا لله وملآئکته ورسله وجبریل ومیکال فان الله عدو للکافرین
بقره 98

وقاتلوهم حتی لا تکون فتنة ویکون الدین لله فان انتهوا فلا عدوان الا علی الظالمین
بقره 193

ودخل المدینة علی حین غفلة من اهلها فوجد فیها رجلین یقتتلان هذا من شیعته وهذا من عدوه فاستغاثه الذی من شیعته علی الذی من عدوه فوکزه موسی فقضی علیه قال هذا من عمل الشیطان انه عدو مضل مبین
قصص 15

الم تر الی الذین نهوا عن النجوی ثم یعودون لما نهوا عنه ویتناجون بالاثم والعدوان ومعصیت الرسول واذا جاووک حیوک بما لم یحیک به الله ویقولون فی انفسهم لولا یعذبنا الله بما نقول حسبهم جهنم یصلونها فبئس المصیر
مجادله 8

یا ایها الذین آمنوا لا تتخذوا عدوی وعدوکم اولیاء تلقون الیهم بالمودة وقد کفروا بما جاءکم من الحق یخرجون الرسول وایاکم ان تومنوا بالله ربکم ان کنتم خرجتم جهادا فی سبیلی وابتغاء مرضاتی تسرون الیهم بالمودة وانا اعلم بما اخفیتم وما اعلنتم ومن یفعله منکم فقد ضل سواء السبیل
ممتحنه 1

یا ایها الذین آمنوا ان من ازواجکم واولادکم عدوا لکم فاحذروهم وان تعفوا وتصفحوا وتغفروا فان الله غفور رحیم تغابن 14

چند صدتا آیه ی دیگه هم هست
که فکر کنم جزو همون آیه هایی باشه
که قرآن میگه که هر کس که جدل نداشته باشه می فهمه.

آقا با این قضیه سوت کردن جاسا خیلی حال کردم. یعنی حتی فکر کردن بهش هم لذت بخشه حالا فکر کن اتفاق هم بیافته. ممنون میشم اگه یه کامنتی بذاری جواد جان!!! :)
چقدر بی رحم!
یه کاری نکنین کامنت اینجا رو هم ببندم
وقت ندارم هر چند دقیقه یکبار بیام کامنت پاک کنم!
ما یک اختلاف عمیق ایدئولوژیکی غیر قابل انکار داریم. شاید به نظر تو کار ساده ای باشد، ولی به نظر من یکی از سخت ترین کارها همین است که بفهمی از اطرافیانت و امثالهم چه کسی دشمن خداست و چه کسی نه. شاید بخاطر همین باشد که ملزم به این شده ایم که اگر از کسی از مسلمانان عمل ناشایستی را دیدیم باید تا هفتاد مرتبه احتمال خوبی بدهیم. می خواستم قبل از نوشتن کامنت قبلی داستان آن اولین مرد گذرنده از دروازه را یادآوری کنم که همه مردم متصلا به او تهمت بی خدا بودن را می زدند و الخ ولی با خودم گفتم که عجله نکن، اول بپرس ببین چگونه می تواند این تمییز را انجام دهد و بعد به آن موضوع اشاره کن. به هر حال خوشا به حالت که می توانی مصادیق آیات قرآن را به سادگی شناسایی کنی. نه عزیز من، به این سادگی ها هم نیست! البته بعضی ها مانند برخی از رهبران جهان هستند که با جنایاتشان حجت را بر نافرمانی از خدا تمام کرده اند ولی تو داری درباره عوام الناس حرف می زنی. اگر ساده بود که حضرت موسی در آن امتحان الهی خود را به عنوان پست ترین بندگان، به خدا معرفی نمی کرد. او با همه ی آن مقاماتش نتوانست به خود جرات دهد که کسی را به عنوان بنده ناچیز خدا انتخاب کند ولی تو می توانی دشمنان خدا را شناسایی کنی؟ حالا که قرار است این آخرین کامنت من باشد، این را برای بار آخر هم بگویم که در مورد افراد به سادگی قضاوت می کنی. سخنت در مورد آیت الله صانعی را به یاد بیاور و سخنان آیت الله خمینی درباره ایشان را که همانند آن را برای آیت الله مطهری گفته بود.