دل آرام



بایگانی

Unknown

پنجشنبه, ۶ دی ۱۳۸۶، ۱۲:۳۰ ق.ظ

« با آنکه شکسته و فقیر است دلم
از عشق تو سخت ناگزیر است دلم

در بین تمام قشرها ، بیچاره
بیش از همه آسیب پذیر است دلم!!»


استاد ترکی



۱.
خوبیش اینه که به قول سعدی :

شرح غم هجران تو هم با تو توان گفت...

۲. «زنی ...
چون روزنی عتیق...

از مادرم بپرس!
...
گلویم
شلاق خورده ی کبودی هاست
و
مهر سجده ام
مزاری گمنام
زیر ثانیه های نامی ِ حسرت! »

تازه می فهمم چرا می گفت :

« چهل سال حاشیه رفتم
از تبارم...
و بازویم
دور گردن دریا
حلقه نشد... »

۳.
غمگین یا شاد..نمی دانم کدام بودی
تنها میدانم در دلم
درست جایی که هیچ دروغی را راه نمی دهند
درست مثل همین چند قرن و چند سال که گذشت
آرام و معصوم به شیوه ی چشمه ها
نشسته بودی و زیر لب...
و من
بی آنکه حقی داشته باشم
که حتی بخوانمت...

۴. « اما مادرم
بشارت جبرئیل را در لبخندش پیچید
و
آسمان را
مثل قدحی نیلگون
روی سر دودمانم گرفت...

ما گذشتیم
و
زشتی ها را زخمی از پوزخند زدیم!

از تبسم مادرم
در کنار محراب
چشمه ی سرخی شکفت
و راز تبار بی مرگم را
افشا کرد »

۵. الیوم اکملت لکم دینکم...

۸۶/۱۰/۰۶

نظرات (۵)

۰۵ دی ۸۶ ، ۱۳:۳۵ X .:. دختر برفی .:. X
سلام
شما که سر نمیزنین!
من تا به حال سر زدم ولی..
باشه بیخیال دیگه سر نمیزنم :)

روزات برفی
عید ولایت حضرت امیر المومنین علیه السلام بر همه مبارک بادا.
مبارک بادا ؟؟ :دی

این الف فکر کنم الف زینت - مخصوص مجالس عروسی- باشه!!!
۰۸ دی ۸۶ ، ۰۸:۴۰ باز هم من...
سلام...اول اینکه عید ولایت و امامت بر شما مبارک ...بعد هم اینکه...این عکسی که گذاشتید چه حس قشنگی داره اون هم توی این فصل.....بر خلاف دختر برفی..من همیشه می آم تا وقتی که دل آرام دل آرامه...پایدار باشید..و باز هم مبارک.....
با سلام،الف زینت فقط خاص مراسم عروسی نیست.بلکه برای جملات عیدانه نیز بکار می رود.مثل:
مصطفی را مژده بادا مونس جان آمده
حوری باغ جنان از کوی جانان آمده
عید سعید غدیر بر همگان مبارک باد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی